Blogs

Met een vleugje humor, kleur en beeldende eigenheid geef ik je met mijn blogs graag inspiratie en voorbeelden van corporate design, grafisch ontwerp en visuele communicatie. Want als je de toekomst mooier wilt maken, moet je op een unieke manier zichtbaar maken wat gezien moet worden!

1
Rebranding

Vaders_website Er zijn verschillende redenen waarom rebranding voor je bedrijf of merk een belangrijke stap is om te nemen. Je merk heeft een meer eigentijdsere look & feel nodig, je wilt uitbreiden naar andere markten, je hebt een nieuwe pr-strategie voor ogen of zit midden in een herpositionering of overname/fusie. Dit project vraagt om de nodige expertise en een duidelijk plan en is dus een stap die je niet alleen kunt nemen en waar je misschien ook wel een beetje tegenop ziet.

Verder lezen


 

2
Kleuren maken of breken je merk

Zo! Dat is wel een hele sterkte uitspraak. Ja, klopt! Er zit zoveel denkwerk in het kiezen van een kleur voor een huisstijl dat ik je graag even meeneem in de psychologie erachter.

Verder lezen


 

3
Wat is jouw (marketing) boodschap?

Wat vertel jij als je het over jouw bedrijf hebt? Vertel je dan welke producten of diensten je allemaal verkoopt en dat ze de beste zijn in z’n soort? Denk je dat een klant alleen dát wil horen?… Nee, zij willen een oplossing voor hun probleem. Maar vertel je ze dat ook?

Verder lezen


 

4
Onder embargo

Het meeste van mijn werk is bedoeld om publiekelijk te maken en hiermee zichtbaarheid te genereren, de klantkeuze te beïnvloeden of een emotie op te roepen om een merk te versterken. Maar bij bepaalde opdrachten is de vormgeving net zo belangrijk maar niet bedoeld om extern te publiceren.

Verder lezen


 

5
Maak visueel wat zichtbaar moet zijn

Het is niet meer de vraag of ze er mee te maken krijgen maar wanneer. Elke docent of leerkracht komt in zijn leeromgeving vroeg of laat in aanraking met tekenen van criminaliteit. Misschien nog niet bewust of duidelijk zichtbaar, maar het is er. Het jonge criminele netwerk ontstaat namelijk vaak op school dus ze moeten weten hoe dit te herkennen en wat ze er mee kunnen.

Verder lezen


 

6
Verpakkingen moeten je pakken

Aristeas Olie In de supermarkt wordt jouw aandacht automatisch getrokken naar dat product dat jou het meeste aanspreekt. Los van de inhoud, die je in een later stadium zult proeven of gebruiken, is de verpakking van het product niet alleen functioneel.

Verder lezen